salam

این وبلاگ برای گسترش فرهنگ گفتگو بنیان نهاده می شود

salam

این وبلاگ برای گسترش فرهنگ گفتگو بنیان نهاده می شود

راستی و درستی

چرا گاه برخی از ما درپی ان برمی آییم که پندار یا گفتار یا کرداری را برای خود یا دیگران وارونه جلوه دهیم ؟ پاسخ : نادانی و /یا  ناآگاهی از دانش . یعنی هنگامی که ناگزیر می شویم در باره یک موضوع  موضع بگیریم :در پندار یا گفتار یا کردار  و از سوی دیگر علم به واقع نداریم نه بر اساس ترجیح عقلائی و منطقی بلکه بر پایه وهم و خیال و احساس لحظه ای خود موضع می گیریم .   

چه بسا برخی تصمیمات ما در شرایط ضرورت و اضطرار و اکراه خودخواسته اتخاذ می شوند و ما باشتاب از میزان  کنش های ارادی و اختیاری خود می کاهیم و مجال اندیشیدن را از خود سلب می کنیم ..

یک نکته طلایی : راه سوم : توقف و عدم موضع گیری بر پایه گمان /وهم/خیال/تلقین/ 

و  به تاخیر انداختن  . و از همین رو است که فرموده اند: فی التانی السلامه و فی العجله ندامه : در شتاب پشیمانی است ودر آهستگی  سلامت است .

نظرات 2 + ارسال نظر
آسادخت شنبه 18 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:14 ب.ظ http://www.dali89.blogfa.com

سلام استاد

چندی پیش که دربستربیماری افتاده بودم باخبرشدم شخصی از خود وخدا نیز!!!بی خبر از طرف من برای مخاطبانم نظرهای غیرمنصفانه گذاشته.
با این تفاسیر اگر وب ارزشمند شمانیزشامل این جنایت به معنای مجازی قرارگرفته بنده عذرخواهم.
مجموعه ی این عوامل سبب شد تا ادرس وحال وهای وب را تغییردهم.
همچنان منتظرنظرات وانتقادات بدیع شما می مانم.

سلام برشما و همه خدا جویان . پیشنهاد من این است که با تسلیم در برابر حق همه افعال را بر پایه توحید افعالی فعل حق بدانیم و با تعمق در ژرفای هر برهم کنش خوشایند و ناخوشایند پیام واقعی انرا از ورای ظاهر دریافت کنیم و دریابیم که این رخداد بر اساس حکمت بیکران هستی قرار بوده است چه جایی در صعود و رشد نفس و عقل و عبور از نفس برای ما داشته باشد مثل هر عارضه یا بیماری که باید هدیه خداوند بدانیم و خود را با ان بسازیم و در واقع به تدریج از اسارت ناخود رها شویم.

sahba شنبه 18 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:43 ب.ظ

سلام .خوشحالم که از طریق وب ارزشمندتان آموزه های کرانقدری را دریافت میکنم. ممنون استاد.

سلام و صد سلام . و خرسندی و سلام اسماء الهی هستند. و پندار و گفتار و کردار افریده های خدا پرتو ذات و صفات و افعال الهی . وجود موجودات ظرف اراده و مشیت خداوند است . فقط کافی است تسلیم محض او شویم و همه وجود خود را بی قید و شرط به او تسلیم کنیم و در دار هستی جز او نبینیم و نخواهیم انگاه ابتهاج و لذتی زاید الوصف ذره ذره وجودمان را دربر خواهد گرفت و مسرت و ابتهاجی را که اولیاء الهی تجربه می کنند ما هم تجربه خواهیم کرد. و به تعبیر ابن سینا در نمط العارفین اشارات :فانه فرحان بالحق . یعنی عارف شادمان به حق است .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد