salam

این وبلاگ برای گسترش فرهنگ گفتگو بنیان نهاده می شود

salam

این وبلاگ برای گسترش فرهنگ گفتگو بنیان نهاده می شود

مکتب عشق 6

قل ان کنتم تحبون الله فاتبعونی یحببکم الله : [ای پیامبر به مردم ] بگو  اگر خدا را دوست دارید پس  پیرو (دنباله رو و تابع ) من باشید  تا خدا شما را دوست بدارد.


**







و لکن نور متابعه النبی فی جبین السهروردی شیئ آخر 


   مرا شیخ دانای مرشد شهاب           دو اندرز فرمود بر روی آب

  یکی آنکه در جمع بدبین مباش      دگر آنکه درنفس خودبین مباش

نظرات 3 + ارسال نظر
EMPIRE سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:49 ب.ظ http://www.ghoghnooschat.com


دلبرم اندر خیالم خود نمایی میکند
در فراقش ای دل من بینوایی میکند
او برفت و پشت پا زد بر دل و دنیای من
کار دل را بین که بهرش بیقراری میکند
سلام دوست عزیز
آموخته ام اگر کسی یادم نکرد او را یاد کنم شاید او از من تنهاتر باشد .دوست من گرد هم جمع میشویم تا لحظه های مان را پراز نشاط کنیم ققنوس چت برای شما فضایی پر از صمیمیت وهمبستگی ایجاد میکند اشخاص فرهیخته ای مانند شما محفل ما را روشن تر میکنند.به ما بپیوندید و با شرکت در مناظرات و مباحثات مختلف به رشد فکری و فرهنگی دوستان خود کمک کنید زیرا که:
بنی ادم اعضای یکدیگرند
و در افرینش زیک گوهرند
شما همچنین می توانید از امکانات مختلف چت روم ما برای شیرینتر کردن لحظات خودتان در کنار ما استفاده کنید
سیستم تبادل لینک ققنوس به شما این امکان را می دهد تا وبلاگ خود را بطور رایگان در لینکدونی ما ثبت کرده و آمار وبلاگ خود را افزایش بدهید
همچنین شما می توانید با عضویت در انجمن و جامعه مجازی ققنوس از مطالب مفید، اخبار، اشعار و جملات زیبای دوستان خود استفاده کرده و دیگران را با دانسته های خود سهیم کنید
حتما به ما سر بزنید ، منتظرتون هستم
یا علی

, سلام برشما ..خداوند شما را به صعود به قلل رفیع معرفت ،گفتگو ،خردورزی کامیاب گرداند ...بالندگی برازنده شما باد ..

زهـرا سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:33 ب.ظ http://4comingu.blogsky.com/

سلام بزرگوار
هم آیه و هم شعر عالی بود
نکته های ناب
این مکتب های عشق بی نظیرند
ممنون

سلام برشما ..

گاه چنین حس می کنم شما مصداق این شعر هستید : مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد ....اگر انسان نفس خود را بشناسد انگاه درمی یابد که شگفت انگیزترین آفریده و رخداد هستی است ...و در رقص عشق بین هستی و نیستی این اتفاق می کند ...

کتاب چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:12 ب.ظ




من یار مهربانم، اما کمی گرانم
چون جنس باد کرده در دست ناشرانم

درکل به قول ایشان کم سود و پر زیانم
من گرچه اهل ایران این ملک شاعرانم

زیر هزار نسخه باشد شمارگانم
مانند حال زائو در وقت زایمانم

یا لنگ فیلم و زینکم یا گیر این و آنم
گیرم اگر مجوز من یار پند دانم

از این ممیزی ها سرویس شد دهانم!
اغراق اگر نباشد صفر است راندمانم

یک روز رفتم ارشاد با این قد کمانم
گفتم بده مجوز ای راحت روانم

گفتا تو را برادر یک سال می دوانم
در تو عقایدم را با زور می چپانم

گفتم نمی توانی گفتا که می توانم
گفتم کنم شکایت گفتا که بر فلانم!

از حرفهای او سوخت تا مغز استخوانم
من یک کتاب خوبم عشق است ترجمانم

نه عامل خلافم نی در پی مکانم!
محبوب اهل فکرم منفور طالبانم

فعال در مسیر آزادی بیانم
خواننده گر کوزت شد من ژان وال ژآنم!

من وارث پاپیروس از مصر باستانم
هم خبره در سیاست هم اقتصاد دانم

بسیار حرف دارم با آنکه بی زبانم
شاگرد فابریکِ جبار باغچه بانم

درد دلم شنیدی؟ حالا بخر بخوانم
.... از بسکه شعر گفتم کف کرد این دهانم

حسن ختام بیتی است کآمد نوک زبانم
از خطه بیابان گفته سعید جانم:
من شاعری جوانم منهای گیسوانم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد